Tata od formata

tata_od_formata_thumb

„Tata od formata“ je projekt koji kroz zajedničku realizaciju kulturno-medijskog projekta – dokumentarne serije – u Hrvatskoj, Srbiji i Bosni i Hercegovini, doprinosi stvaranju mreže medijskih partnera i profesionalaca. Projekt se sastoji od produkcije dokumentarnog serijala i edukativnih radionica za dizajnere zvuka i direktore fotogafije koje su održali Kirk Francis, dobitnik Oscara za zvuk na filmu „Bourneov Ultimatum“ i dvije BAFTA nagrade za „Bourneov Ultimatum“ i „L.A. Confidential“; Bill Butler, dobitnik nagrade za životno djelo American Society of Cinematographers, za rad na filmovima „Let iznad kukavičjeg gnijezda“ Miloša Formana,  “Ralje“ Stevena Spielberga, “Prisluškivanje” Francisa Forda Coppole,  filmovima „Rocky II“, „Rocky III“, „Rocky IV“, „Briljantin“; Oliver Stapelton, direktor fotografije na brojnim filmovima Lassea Halstroma i Stephena Frearsa i trenutnim hitovima kao što su “Ned Kelly”, “Prisila na brak” i brojni drugi.

Sound Designer

Radionica za sound designere (dizajnere zvuka) održana je 12.-14.lipnja u kinu Mosor, a predavači su bili Kirk Francis, dobitnik Oscara za zvuk na filmu „Bourneov Ultimatum“ i dvije BAFTA nagrade za „Bourneov Ultimatum“ i „L.A. Confidential“, te s brojnim filmovima u profesionalnoj biografiji, te Benny Dunker iz Babelsberg studia Berlin, koji je  radio je na brojnim filmovima među kojima su „Bourne Supremacy“ i „Bourne Ultimatum“, „Inglourious Basterds“ (redatelj: Quentin Tarantino) te drugi.

Radionica je bila namjenjena svim osobama koje se bave zvukom: tonskim snimateljima, inženjerima, mikserima, montažerima zvuka. Uvodno predavanje održao je Vlado Božić, tonski snimatelj iz Beograda koji radi u Zagrebu, govoreći o situaciji u regiji i o tome da li u fimovima u regiji uopće postoji osoba koja se zove sound designer, odnosno kako je taj posao raspoređen. Nakon toga su gospoda Kirk Francis i Benny Dunker govorili o tome kako su započeli svoje karijere, o svojim dosadašnjim iskustvima, o radu s različitim redateljima i o različitim pristupima filmu. Drugi dan radionice bio je posvećen ulozi zvuka na filmu i što znači biti sound designer na filmu. Gospodin Francis govorio je o umjetničkoj suradnji s redateljem, tehničkoj i produkcijskoj strani posla i njihovoj međusobnoj ovisnosti, o tome kada sound designer započinje raditi na nekom filmu i kad je njegov posao gotov, s kim surađuje tijekom produkcije i post-produkcije zvuka (tonski snimatelji i mikromani, montažeri zvuka, foley artisti, dodatno snimanje dijaloga i miks zvuka). U drugom dijelu dana, govorili su o različitim umjetničkim pristupima zvuku u raznim filmovima te o različitim načinima uporabe zvuka na filmu. Kao primjere u svojim izlaganjima gospodin Francis je koristio filmove „Građanin Kane“ (red. Orson Welles), „La Dolce Vita“ (red. Federico Fellini), „Malena“ (red. Giuseppe Tornatore), „Povećanje“ (red. Michelangelo Antonioni), „Pet lakih komada“ (red. Bob Rafaelson), „Apokalipsa danas“ (red. F.F.Coppola), „Bazen“ (red. Jacques Deray), „Mr. Holland’s Opus“ (red. Stephen Herek), „Eight Below“ (red. Frank Marshall), „Ratatouille“ (red. Brad Bird), „L.A. Confidential“ (red. Curtis Hanson), „Razjareni bik“ (red. Martin Scorsese), i „Nema zemlje za starce“ (red. Joel & Ethan Coen).

Završni dan bio je u potpunosti posvećen filmu „Bourneov ultimatum“ i različim aspektima tona na filmu – od priprema za snimanje, odabira i snimanja atmosfera (tzv. wild tracks) do kreiranja posebnih šumova za film.

Radionicu je pohađalo 170 polaznika iz Hrvatske, Slovenije, Bosne i Hercegovine i Srbije.

Galerija fotografija: